۱۹ فروردین

آموزش بازاریابی محتوا

آموزش بازاریابی محتوا

آموزش بازاریابی محتوا، مساله ای است که امروزه بیشتر شرکت های طراحی
سایت و سئو در تلاش هستند ک بتوانند در آن جایگاهی بین کاربران پیدا کنند و با
ارائه جزوات منحصر به فرد و بیان تکنیک های خاص، به دنبال این هستند که خود در
زمینه آموزش بازاریابی محتوا نسبت به بقیه عالی نشان دهند.

گوگل در چند سال اخیر به تولید محتوا غیر کپی اهمیت زیادی داده است و
به سایت هایی که از مطالب اصلی و ناب استفاده می کنند، ارزش و رتبه بالاتری می
دهد. البته فقط تولید محتوا ناب باعث افزایش رتبه شما نمی شود، شما باید نکات دیگر
رعایت اصول سئو در آن، در نظر گرفتن مخاطبین، همخوانی داشتن محتوا با هدف سایت شما
و غیره را نیز در نظر بگیرید. فقط بدانید که بیش از ۹۰ درصد تبلیغات اینترنتی،
امروزه از بازاریابی محتوای برای برندسازی و جذاب کاربران بیشتر برای سایت خود
استفاده می کنند.

همانطور که بیان کردیم، تولید صرفا محتوا اگر اصول و قواعد آن رعایت
نگردد، هیچ تاثیری برروی افزایش رتبه وب سایت شما نخواهد داشت ولی به دلیل اینکه
کپی نمی باشد، گوگل سایت شما را جریمه نخواهد کرد. برای همین است که بیشتر متخصصان
تاکید می کنند هر تولیدکننده محتوا در چند دوره آموزش بازاریابی محتوا شرکت کند تا
با اصول فنی و غیر فنی آن آشنا گردد.

در این مقاله قصد داریم آموزش بازاریابی محتوا را با ده قانون که باید
رعایت کنید، مطرح نماییم. رعایت این ده قانون علاوه بر جذب کاربران بیشتر، بر سئو سایت شما تاثیر مثبتی خواهد داشت.

آموزش بازاریابی محتوا با ده قانون

۱٫ مخاطبان خود را بشناسید

اولین گام در آموزش بازاریابی محتوا بیان می شود، شناخت کاربران است.
شما به عنوان مدیر یا تولید کننده محتوا، باید کاربران و هدف سایت خود تعیین کنید.
فرقی نمی کند که شما در سایت مطلب خود را
قرار می دهید یا شبکه های اجتماعی، محتوای باید مطابق با سلیقه کاربران سایتتان
باشد برای مثال ما در سئوکار اگر مطلبی در خصوص مسکن بنویسیم، نه تنها نمی توانیم
هیچ کاربری جذب این مطلب کنیم بلکه باعث کاهش اعتبار سایتمان خواهد گردید، زیرا
اکثر افرادی که وارد این سایت می گردند به دنبال مطالی در خصوص آموزش سئو یا آموزش
بازاریابی محتوا می باشند.

۲٫ با خودتان در خصوص کاربرانتان صادق باشید

شما ممکن است که بهترین ایده در خصوص کسب وکارتان و محتوا داشته
باشید، اما اگر کاربرانتان نتوانند با مطالب و ایده شما ارتباط برقرار کنند و نیاز
خود را در آن پیدا کنند، هیچ کارایی آن محتوا و ایده شما نخواهد داشت. این مهمترین
نکته ای است که باید آموزش بازاریابی محتوا آن را در نظر بگیریم.

۳٫ سعی نکنید در مورد همه چیز ننویسید.

محتوای شما باید فقط برروی یک موضوع تاکید کند. شما نمی توانید کل
حوزه یک موضوع را در یک مطلب مورد پوشش قرار دهید. این مساله نه تنها باعث خیلی
طولانی شدن محتوا می گردد بلکه کاربر را دچار سردرگمی می کند که موضوع اصلی شما
چیست و همچنین از نظر سئو چون روی چند کلمه کلیدی تمرکز می شود، نمی تواند تاثیر
زیادی بهینه سازی سایت شما داشته باشد. از این رو همیشه در آموزش بازاریابی محتوا تاکید
می کند برروی یک کلمه کلیدی و یک موضوع در هر محتوایی که تولید می کنید، تمرکز
داشته باشید.

۴٫ قانون سوم را رعایت کنید

یکی از موارد مهم که در آموزش بازاریابی محتوا بیان می شود، رعایت
قانون سوم است. یک سوم محتوای شما باید اصلی و ناب باشد، یک سوم براساس اصول سئو
باشد و یک سوم بقیه براساس کاربر نوشته شود. در واقع محتوای شما باید ترکیبی از سه
حالت باشد. محتوای کاربرپسند باعث به اشتراک گذاری مطالب توسط آن ها می شود و
همچنین اگرهم براساس اصول سئو نوشته شده باشد، در گوگل می تواند رتبه بالاتری نسبت
به بقیه می گیرد.

۵٫ محتوای بصری را فراموش نکنید

بارها در خصوص تاثیر عکس بر جذب کاربران صحبت شده است. یک عکس می
تواند ۶۰ هزاربار سریعتر از یک متن، کاربران را به خود جلب کند. سعی کنید که در
بین محتوای خود از عکس های خاص و مرتبط استفاده کنید. یکی از بهترین حالت های عکس،
اینفوگرافیک است که می توان یک متن طولانی را به شکل خلاصه در آن بیان کرد. آموزش
بازاریابی محتوا فقط مربوط به متن نمی باشد، بلکه عکس ها امروزه مهمترین تاثیر را
در تولید محتوا دارند.

۶٫ از نرم افزارهای مناسب استفاده کنید

نرم افزارهای زیادی برای تولید محتوا وجود دارد. اصولا بیشتر افراد از
CMSهای آماده برای این کار استفاده می کنند که مطلب خود را به حالتی که
مورد پسندتان است، ویرایش کنید. همچنین می توانید از نرم افزارهای مناسب برای پیدا
کردن کلمات کلیدی مناسب کسب و کار خود که بیشترین جستجو توسط کاربران می شود را
استفاده کنید. همانطور که گفتیم، قدم اول در آموزش بازاریابی محتوا، شناخت کاربران
است. شما باید بدانید که کاربران بیشتر چه نوع کلمه ای را گوگل مورد جستجو قرار
میدهند.

۷٫ یک لحن ثابت و متناسب با فضای کاری داشته باشید

یکی ازاصولی که در آموزش بازاریابی محتوا بیان می شود، داشتن لحن ثابت
در نوشتن محتوا و البته متناسب با کاربران می باشد. لحن محتوا باید ثابت، واقعی و
متناسب با سن کاربرانتان باشد. البته منظور از لحن ثابت به معنای داشتن لحن خشک و
کتابی نیست، بلکه هر نوع مثال یا محتوایی دیگر را هم که استفاده می کنید، باید
متناسب لحن متن اصلی باشد.

۸٫ از تکنولوژی غافل نشوید

برای تولید محتوا و ردیابی اثر آن، ابزارها و تکنولوژی جدید و زیادی
برای آموزش بازاریابی محتوا وجود دارد. شما با این ابزارها علاوه براینکه می
توانید کلمات کلیدی پرجستجو توسط کاربران را پیدا کنید، محتوای کاربران را مورد
بررسی قرار داده و همچنین میزان اثر گذاری و کلیک شدن آن بررسی کنید.

۹٫ داده ها، اعداد را بررسی کنید

شما باید تمامی داده های واعدادی را که از تحلیل اطلاعات بدست می
آورید را بررسی کنید. ابزارهای تحلیل زیادی برای این مساله وجود دارد مانند گوگل
آنالاتیک یا وبستر تولز یا ابزار تحلیل شبکه های اجتماعی که به شما میزان ورودی به
ازای هر کلمه کلیدی و موقعیت کاربران ورودی را نشان می دهد. بررسی و تحلیل داده
ها، یکی از موارد آموزش بازاریابی محتوا می باشد.

۱۰٫ شجاع باشید

بازاریابی محتوا یک فعالیت هیجان انگیز است زیرا راه های زیادی برای
انجام وجود دارد. اگر قصد دارید که موفق باشید، باید شجاع باشید و از تمامی تکنیک
ها و ابزارهایی را که در آموزش بازاریابی محتوا وجود دارد به بهترین حالت استفاده
کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *