۱۰ شهریور

راه‌هایی برای گرفتن بک لینک که تا به‌ حال امتحان نکرده‌اید

گرفتن بک لینک

حتماً تابه‌حال مقالات زیادی درباره دریافت بک
لینک و تأثیر آن در افزایش رتبه سایت خوانده و آن‌ها را برای سایت خود به‌کاربرده‌ اید.
اما هرچقدر هم در خصوص دریافت بک لینک مقاله خوانده باشید یا تکنیک‌های آن را توسط
متخصصان این حوزه یاد بگیرید، باز هم نکاتی وجود دارد که از آن‌ها بی‌اطلاع خواهید
بود.

تکنیک‌های سئو و بهینه سازی سایت، مواردی نیستند
که بتوان سریع فرا گرفت و بعد بیان نمود که همه نکات آن را می‌دانید. الگوریتم
گوگل هرساله تغییرات زیادی را انجام می‌دهد و هر تکنیکی ممکن است، امروز قابل قبول
باشد اما فردا در لیست سیاه قرار بگیرد. برای همین، باید همیشه به‌روز باشید.
افرادی که خود را غول سئو می‌نامند، بازهم به این مسئله اذعان کرده‌اند که هنوز
هیچی از سئو نمی‌دانند و هرروز در این خصوص مطالعه می‌کنند.

ما در این مقاله ادعا نمی‌کنیم که قصد داریم تا تکنیک‌های
دریافت بک لینکی که هیچ‌کسی دقت نمی‌کند را بیان کنیم، بلکه این‌ها تکنیک‌هایی
هستند که کمتر کسی به آن‌ها دقت می‌کند و اکثراً فقط به روش‌های عمومی که همه می‌دانند
بسنده می‌کنند. البته این روش‌ها مؤثر می‌باشند، ولی اگر می‌خواهید رتبه وب‌سایت
شما خاص باشد، باید از تکنیک‌های خاص یا همان تکنیک به روش خاص‌تر استفاده کنید.

بیرون از دنیای اینترنت باشید

بیشتر مقالات در خصوص دریافت بک لینک به صورت
آنلاین صحبت می‌کنند، اما جالب است بدانید تکنیک‌های آفلاینی هم برای این روش وجود
دارد، اما این تکنیک ها چی می‌باشند:

تکنیک‌های ناب گرفتن بک لینک

۱٫ اشتراک‌گذاری رویدادهای کاربران

این روش شاید برای خیلی‌ها جدید نباشد و از آن
برای افرایش بازدید سایت و فروش محصولات استفاده می‌کنند. البته این تکنیک را
بیشتر صنف‌های پیتزا و رستوران‌ها استفاده می‌کنند. حتماً برای شما پیش‌آمده است
که در رستورانی پس از صرف غذا، از شما خواسته است که تجربه خود را از طریق شبکه‌های
اجتماعی و ارسال عکس به اشتراک بگذارید یا از هشتگ های مخصوص آن‌ها استفاده کنید.

در نگاه اول این روش بیشتر در شبکه‌های اجتماعی
مانند اینستاگرام مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما چه تأثیری می‌تواند در افزایش
بازدید سایت داشته باشد؟ اجازه بدهید که با یک مثال این مسئله را بیان کنیم:

شما وارد رستورانی می‌شوید و سفارش غذا می‌دهید
و پس از صرف غذا و گرفتن چند عکس، رستوران را ترک می‌کنید. بر روی دیوار یا کاغذهای
روی میز، چنین اطلاعیه‌ای نصب شده است:” لطفاً تجربیات خود از رستوران ما را
در شبکه اجتماعی اینستاگرام با هشتگ “رستوران_حمید(برای مثال نام رستوران
است) به اشتراک بگذارید.”

خب شما نیز همین کار را می‌کنید و در زیر عکس
خود در اینستاگرام، این هشتگ را هم به کار می‌برید. وقتی وارد صفحه هشتگ می‌شوید،
مشاهده می‌کنید که حدود ۱۰۰ عکس با این موضوع و از مکان مختلف رستوران قرار داده‌شده
است. در اینجا شما می‌توانید با انواع تجربیات دیگر افراد آشنا شده و برای دیدن
بقیه غذاها به آدرس سایت رستوران مراجعه کنید. همچنین دوستان شما ممکن است بر روی
هشتگ های شما کلیک کرده و با این رستوران آشنا شوند و برای شناخت بیشتر به سایت آن
مراجعه کنند.

با یک هشتگ و یک کار ساده، به‌راحتی مالک
رستوران توانست چند نفر را به سایت خود بدون هیچ‌گونه هزینه‌ای، هدایت کند. درواقع
او یک کار آفلاین انجام داده است و هیچ‌گونه تبلیغی برای خود ایجاد نکرده است. این‌یک
تکنیک ناب است که باید به صورت هوشمندانه استفاده کنید.

۲٫ در رویدادها شرکت کنید

یکی از بهترین تکنیک‌های سریع که می‌تواند منجر
به دریافت بک لینک برای سایت شما شود،
شرکت کردن در رویدادها است. البته رویدادها متفاوت می‌باشند اما مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند
از:

  • رویداد داخلی مثلاً ایجاد یک جایزه یا مسابقه
  • اسپانسر شدن
  • شرکت کردن به‌عنوان یک مهمان در برنامه‌ها
  • استفاده کردن از رویدادهای عمومی برای تبلیغات
  • همکاری با چند شرکت برای ایجاد یک کمپین

هرکدام از این‌ها نیاز به برنامه‌ریزی و نوشتن
استراتژی دارد و نمی‌توان بدون هیچ‌گونه برنامه‌ای و مشورت با ، آن‌ها به را درستی
هدایت کرد. اما اگر به‌درستی اجرا شوند، نتیجه فوق‌العاده‌ای در برندینگ و افزایش
فروش محصولات شما خواهند داشت.

۳٫ با کاربران به صورت فیزیکی درگیر شوید

اشتباه نکنید، منظور ما دعوای فیزیکی نیست بلکه
ایجاد و شروع ارتباط فیزیکی با کاربران بیرون از دنیای مجازی است مثلاً در خیابان
یا پارک. درواقع، شما باید تبلیغات و معرفی ویژگی محصولات و خدمات خود را در سطح
شهر و قابل دسترس قرار دهید تا افراد مختلفی بتوانند برای یک‌بار هم کهشده، از آن‌ها
به صورت رایگان استفاده کنند. می‌توان گفت چیزی شبیه به بازاریابی چریکی است.

اگر بخواهیم مثال بزنیم می‌توانیم تبلیغات کیت
کت را بیان کنیم که نیمکت‌هایی را به شکل شکلات در سطح شهر قرار داده بود. یک مثال
دیگر را می‌توان به این صورت بیان کرد: فرض کنید که شما دارای سایت فروش اینترنتی
خمیردندان مخصوصی هستید. هیچ کاربری در بازدید اولیه از سایتتان نمی‌تواند به ویژگی‌های
خمیردندان‌هایی که قرار می‌دهید اعتماد کند. یک روش برای افزایش اعتماد، این است
که خمیردندان‌هایی را در سطح مختلف شهر قرار داده و در سایت خود کاربران را تشویق
به استفاده از آن‌ها به صورت رایگان کنید. مقدار این خمیردندان‌ها می‌تواند خیلی
کم باشد اما فروشی که بعداً توسط به دست خواهید آورید، چند برابر این مسئله خواهد
بود. حتی افرادی هم که تبلیغ سایت شمارا ندیده باشند، وقتی با این تبلیغ مواجه
شوند، ترغیب به خرید اینترنتی محصولات شما خواهند شد. فقط به‌شرط اینکه به‌درستی و
با برنامه فعالیت خود را پیش ببرید.

۴٫ کپی نکنید اما ایده بگیرید

سایت‌های رقیبان خود را بررسی کنید که برای
دریافت بک لینک از چه روش‌هایی استفاده می‌کنند. نوع تولید محتوای سایت آن‌ها
چگونه است، از چه منابعی استفاده می‌کنند، رویداد و کمپین‌هایی که اجرا می‌کنند به
چه صورت است، رتبه آن‌ها در گوگل چند است، در چه کلماتی در صفحه اول گوگل می‌باشند.
البته همه این‌ها به این ربط دارد که شما رقیبان خود را به‌درستی شناسایی کرده
باشید. رقبای سایت شما، آن‌هایی می‌باشند که ازنظر هدف و نوع کار سایت با شما
یکسان باشند.

تمام ایده‌های آن‌ها را حتماً پیداکرده و بررسی
کنید. آن‌ها را تحلیل کنید، اما کپی نکنید. کپی کردن به اعتبار کار شما آسیب می‌رساند.
ایده بگیرید. ایده گرفتن هیچ ایرادی ندارد و کسی نمی‌تواند سراین موضوع شما توبیخ
کند. برای مثال تبلیغات در گوگل همه انجام می‌دهند و شما می‌توانید از این ایده
استفاده کنید و در گوگل برای کلمات کلیدی خاص خود تبلیغ دهید و هیچ مشکلی ندارد
اما از نکات رقیب‌های خود کپی نکنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *