۶ اسفند

چک سئو

چک سئو

چک سئو توسط ابزارهای مختلفی قابل انجام است. وقتی که برای افزایش سئو سایت برنامه ریزی می کنید، فقط انجام دادن مراحل و فعالیت ها
نباید اهمیت داشته باشد. متاسفانه بسیاری از شرکت ها فقط به فکر انجام تکنیک های
افزایش رتبه سایت خود هستند و هیچ اقدامی برای اندازه و چک سئو سایت خود نمی کنند.
شما به عنوان یک کارشناس سئو باید بدانید که اقدامات انجام گرفته تا الان چه میزان تاثیر در بهبود
رتبه سایت شما داشته است و ازاین رو باید ابزارها و سایت های چک سئو را بشناسید.

در ادامه این مقاله قصد داریم تا سایت ها و ابزارهای چک سئو را که
متخصص و بازاریابان سئو باید بدانند، به صورت خلاصه معرفی کنیم.

ابزارهای چک سئو

۱٫ ابزارهای  گوگل وبمستر

همه کاربرانی که در حوزه سئو فعالیت می کنند، با ابزارهای گوگل وبمستر آشنایی کامل دارند.
در واقع این ابزار به شما می گوید که گوگل چگونه سایتتان را مشاهده می کند و یک
منبع عالی است که با آن می توانید اطلاعات جستجو و نحوه فعالیت کاربران سایت و
اطلاعات ثبت و رشد سایت را بررسی کنید.

فقط باید امکانات و عناصری در
گوگل وبمستر به همراه نحوه استفاده و کاربرد آن به صورت کامل یاد بگیرید.
برای مثال امکانات fetch as google به شما این امکان را می
دهد تا آدرس صفحات جدید ایجاد شده را به گوگل معرفی کرده و همچنین از ثبت آدرس های
قبلی مطلع شوید. امکان دیگر، page speed discernment که یک ابزار اندازه گیری و نمایش سرعت سایت در دسکتاپ و موبایل است.

۲٫ Check My Links

یک ابزار کاملا رایگان چک سئو است که به بررسی کامل و درست بودن لینک
های داخلی و خارجی صفحات سایت می پردازد. با استفاده از این ابزار می توانید لینک
های شکسته را قبل از بازطراحی سایت پیدا کرده و آن ها را رفع کنید.

۳٫ ابزارهای Moz Pro

یک ابزار چندکاره چک سئو برای افزایش رتبه جستجوی کسب وکارها است.
مجموعه ای از ابزارهای جستجوی Moz به شما امکان فرصت جستجو
سئو، تهیه گزارش، رشد و بهبود مسیر فعالیت و در حالت کلی بهینه سازی سئو کمک
بسیاری می کند.

برای مثال شما با استفاده از ابزار تست کراول (Crawl Test) می تواند اطلاعات تمامی لینک ها به همراه صفحات آن ها را در داخل
صفحه مورد نظر و در قالب یک ایمیل گزارشی، دریافت کنید. این ابزار تا سی روز
رایگان است ولی از ۹۹ تا ۵۹۹ دلار در ماه بسته به نوع خدمات و امکانات مورد نیاز،
پرداخت کنید.

۴٫ SEO Report Card

یک ابزار رایگان چک سئو که وضعیت سایت شما را نسبت به رقبایتان تحلیل
می کند. اطلاعات زیر را با استفاده از این ابزار قابل دستیابی است:

  • تحلیل رنک و رتبه: وضعیت رتبه سایت شما در گوگل، یاهو و بینگ چگونه است.
    این رتبه بندی براساس کلمات کلیدی اصلی است 
    که شما وارد می کنید.
  • لینک بیلدینگ : تعداد لینک هایی است که از دیگر سایت ها به سایت شما وارد می شود.
  • تحلیل های on-site: میزان موفقیت شما را در
    سئو کلمه کلیدی مورد نظر نمایش می دهد.
  • قابلیت دسترسی وب سایت: قابلیتی است که تمرکز اصلی آن برروی سرعت
    بارگذاری و در دسترس بودن به محتویات تمامی صفحات است.
  • معیارهای اطمینان: یک بررسی از سطح اطمینان سایت
  • ایندکس گذاری: نشان دهنده اینکه چه تعداد صفحات سایت شما ایندکس شده
    اند.

۵٫ HubSpot’s Website Grader

در سال ۲۰۰۷، هاب اسپات ابزاری به نام Website Grader را معرفی کرد که به کسب وکارها کمک می کند تا تمامی فرصت و تکنیک
های بهینه سازی را تحت پوشش قرار دهند. از سال ۲۰۰۷ تا کنون، تغییرات و به
روزرسانی های زیادی در آن صورت گرفته است که همه آن ها در جهت بهبود این ابزار و
کمک به بازاریابان بوده است.

به عبارتی دیگر، وب سایت گریدر یک ابزار چک سئو  و تولید گزارش شخصی سازی شده است که براساس
معیارهای زیر فعالیت می کند:

  • عملکرد: به بررسی اندازه، درخواست، سرعت و غیره در سایت می پردازد.
  • رسپانسیو بودن: بررسی اینکه آیا سایت شما در نسخه موبایل به درستی قابل
    استفاده است یا خیر؟
  • سئو: اینکه آیا سایت شما به راحتی و با جستجو قابل پیدا کردن است یا
    خیر.
  • امنیت: به بررسی موارد امنیتی مانند SSL Certificate  می پردازد.

۶٫ ورنک

یکی از معروف ترین ابزارهای چک سئو که اطلاعات بسیار مفیدی را در خصوص
سایت، سرعت، طول دامنه، قابلیت دسترس بودن، وضعیت بک لینک، وضعیت فعالیت در شبکه
های اجتماعی، وضعیت استفاده از متاتگ ها و غیره را به صورت خلاصه اما مفید و
کاربردی می دهد.

در واقع ورنک ۷۰ معیار را مورد بررسی قرار می دهد و آن ها را در یک
صفحه و با یک رابط کاربری بسیار ساده و زیبا نمایش می دهد. همچنین شما می توانید
گزارش تولید شده توسط ورنک را به صورت پی دی اف ذخیره کنید.

این ابزار چک سئو تا ۱۴ روز رایگان است و بعد از آن، برای هر ماه باید
۴۹ تا ۱۴۹ دلار بسته به نوع خدمات و بسته مورد نظر پرداخت کنید.

۷٫Screaming
Frog SEO Spider

یکی از بهترین ابزارهای چک سئو برای بازاریابان اینترنتی است.  بازاریاب آدرس صفحه را وارد این ابزار می کند و
سپس تحلیل و بررسی سایت به صورت سریع شروع می شود. مزیت این ابزار، سرعت بالای
تحلیل است که به خصوص برای سایت ها بزرگتر بیشترین کاربرد را دارد.

این ابزار هم به صورت رایگان (البته دارای محدودیت در عملکرد) و هم
هزینه به صورت ۱۶۰ دلار در ماه است.

۸٫ابزار Found SEO Tool

یک ابزار چک سئو رایگان است که به مالکان سایت، امکان تحلیل و دریافت
خطاها در مرحله سئو و بهینه سازی و دیگر موارد فنی را می دهد. فقط کافی است که
آدرس صفحه را وارد کنید و سپس این ابزار، تمامی تحلیل ها و اطلاعات به دست آمده
خود را به سه گروه زیر تقسیم کرده و نمایش می دهد:

  •  تکنیکی : بیشتر بر روی عواملی
    مانند دامنه ها، نقشه سایت و غیره
  • محتوایی: بیشتر بروی عامل های محتوایی مانند کلمات کلیدی و متا تگ ها
    تاکید می کند.
  • تحلیل لینک های خارجی: هدف ارزیابی کیفیت و تعداد لینک های خارجی به
    سایت است.

۹٫ Remove’em

ابزاری است که به شما در پاک کردن سابقه سایت هایی که اقدام به خرید
لینک کردند و توسط گوگل جریمه شدند را می کند. برای هر دامنه ۲۴۹ دلار باید پرداخت
شود.

۱۰ . ابزار Varvy’s SEO Overview

این ابزار چک سئو اطلاعاتی را درخصوص قدرت دامنه، لینک ها، عکس های
سئو شده، شبکه های اجتماعی، سرعت سایت و غیره به کاربر ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *