۴ مهر

کارشناس سئو

کارشناس سئو

خلاصه وظایف شغلی کارشناس سئو


کارشناس سئو
دارای وظایف مشخصی است. در زیر به
وظایف شغلی کارشناس سئو اشاره شده است:

مدیریت تمام فعالیت های
SEO

  • استراتژی تولید محتوا
  • ایجاد بک لینک
  • استراتژی کلمه کلیدی برای افزایش رتبه بندی در
    تمام موتورهای جستجو
  • مدیریت کمپین های
    SEM در Google

مسئولیت های کارشناس
سئو

  • انجام
    آزمون ها، جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها و نتایج، شناسایی فرآیند و رویکرد برای
    رسیدن به حداکثر ROI در کمپین های جستجوی پولی.
  • پیگیری، گزارش و تجزیه و تحلیل وب سایت، کمپین ها و طرح های PPC.
  • مدیریت هزینه های کمپین، صرفه جویی در بودجه،
    برآورد هزینه های ماهانه و تطبیق اختلافات.
  • بهینه سازی صفحات کپی و فرود برای بازاریابی
    موتور جستجو
  • کشف کلید واژه ها، گسترش و بهینه سازی
  • تحقیق و پیاده سازی توصیه های بهینه سازی توسط موتور جستجو
  • تحقیق و بررسی لینک های تبلیغاتی رقیب
  • توسعه و پیاده سازی استراتژی ساخت لینک
  • کار با تیم توسعه جهت اطمینان از اینکه بهترین شیوه های سئو به درستی روی کد توسعه یافته جدید اجرا می شود
  • کار با تیم های سرمقاله ای و بازاریابی برای هدایت
    SEO در ایجاد محتوا و برنامه نویسی محتوا
  • ارائه پشنهادات برای تغییردر طراحی وب سایت، محتوا، لینک دهی و عوامل
    دیگر به منظور بهبود موقعیت های SEO برای کلمات کلیدی هدف.

پیش نیازهای یک
کارشناس سئو

  • تجربه های ثبات شده ی SEO
  • تجربه های ثبات شده SEM در مدیریت کمپین های PPC در سراسر گوگل، یاهو و بینگ.
  • درک جامع از بازاریابی عملکردی، تبدیل و کسب مشتری آنلاین
  • تجربه عمیق در مورد کار با ابزارهای تجزیه و تحلیل وب سایت (به عنوان
    مثال، Google Analytics،
    NetInsight،
    Omniture،
    WebTrends)
  • تجربه کار با ابزارهای مدیریت پیشنهاد به عنوان
    مثال، معادلات کلیک، مارین،  Kenshoo، Search Ignite
  • تجربه کار با A / B و آزمایش های چند متغیره
  • دانش کاری در مورد HTML و CSS ،محدودیت ها و توسعه جاوا اسکریپت
  • شناخت شاخص های رتبه بندی و الگوریتم های موتور جستجو
  • به روز بودن با آخرین روند و بهترین شیوه ها در
    SEO و SEM
  • مدرک لیسانس / مدرک کارشناسی ارشد در رشته مرتبط

KPI و معیارهای هدفماهانه برای افرادی که SEO انجام می دهند

این سوال بر اساس اهداف و تنظیمات هدف برای SEO بوده که چیزی شبیه به سوال
زیر است:

هدف ماهانه SEO باید بر اساس چه معیارهایی باشد؟

پس از تجربه بسیار در حرفه موتورهای جستجو و مدیریت
تیم های جستجوگر داخلی، این سوال واقعا به ما یادآوری کرد که موضوع سازماندهی جستجوگرها
تا چه حد می تواند جذاب باشد و چقدر اهمیت آن بجز در تعدادی وبلاگ صنعتی SEO  ، مورد کم توجهی قرار گرفته
است. در این پست داخلی که بر
SEO متمرکز شده ، نگاهی کلی به
KPI عمومی برای کارشناس سئو و تیم هایی که
SEO را دنبال می کنند، می اندازیم.

قابلیت مشاهده موتور
جستجو (رتبه بندی)

در حالی که ارزش ارزیابی رتبه بندی موتورهای
جستجوی یک بحث تکراری در جامعه ما است، دستیابی مرتب به رتبه بالا در کلمات کلیدی
هدف، دلیل نهایی یک کارشناس سئو برای انجام SEO است. به ویژه در بازارهای رقابتی،
عبارات کلیدی وجود خواهد داشت که انتظار می رود تیم های جستجوگر پیشرفت خود را در
جهت دستیابی به رتبه بندی نشان دهند. ایجاد قابلیت مشاهده برای موتور جستجوگر به
عنوان ملاک هدفمند، راهی برای تیم SEO فراهم میکند تا برعملکرد کلی سایت مورد نظر تمرکز کند. با وجود این ،
دو مشکل در قابلیت مشاهده موتور جستجو به عنوان یک ملاک وجود دارد که باید حل شود
و آنها شاخص رتبه بندی و انتخاب کلمات کلیدی مورد نظارت هستند.

بر اساس تجزیه و تحلیل وب سایت ها در موتور
جستجوی گوگل متوجه شدیم که تقاضا برای مقصد خاص و کلمات کلیدی مربوط به آنها به
طور فصلی تغییر می کند. همیشه باید یک ایده روشن از تقاضای فصلی برای ۲۰۰ کلمه
برتر داشته باشیم.

اندازه گیری روزانه رتبه بندی ها ما را قادر به
محاسبه درصدی بر مبنای میزان قابلیت مشاهده بودن موتور جستجو می کند.

اگر شما به عنوان یک کارشناس سئو علاقه مند به ایجاد روش مناسبی هستید، می
توانید از رتبه بندی پیشرفته برای رتبه بندی داده ها استفاده کنید و میزان قابلیت
مشاهده را محاسبه کنید. زیبایی داشتن عدد قابلیت مشاهده بودن موتور جستجو به عنوان
KPI  این است که این ملاک مانند یک
راننده کلیدی برای تمام فعالیت های مبتنی بر

SEO عمل می کند. در نهایت، به عنوان یک مدیر
SEO شما باید ارزیابی کنید که چگونه همه اقدامات شما
به بهبود قابلیت مشاهده و افزایش ترافیک کمک می کند.

ترافیک موتور جستجو

بسیاری از شرکت های رقابتی از مدل هایی برای پیش
بینی میزان ترافیک سال آینده استفاده می کنند. اگر خوش شانس باشید، یک تحلیلگر کسب
و کار از ساخت مدل مراقبت خواهد کرد و با تکیه بر تخصص کارشناس سئو در زمینه SEO به شما کمک میکند تا پیش
بینی کنید که چگونه روند پیشنهادی و طرح های برنامه ریزی شده میتواند بر سطح کلی
ترافیک سایت تاثیر بگذارد. نقش شما به عنوان مدیر SEO یا  SEO
داخلی، دستیابی به این سطح ترافیک از طریق حفظ و افزایش قابلیت مشاهده موتور
جستجوگر است، این کار را با استفاده از پیشرفت های فنی SEO برای افزایش تمام ترافیکهای
مهم در طولانی مدت و البته ساخت لینک میتوان انجام داد.

ساخت بک لینک

شکی نیست که ایجاد بک لینک جهت افزایش میزان
ترافیک سایت شما بسیار مهم است، بنابراین ایجاد هدفهای حجمی برای سازنده لینک
معنادار است. متاسفانه، تصمیم گیری دقیق در خصوص تعداد لینک هایی که یک سازنده لینک
می تواند ایجاد کند، یک فرآیند پیچیده و غالبا محدود کننده است زیرا خروجی آن به
شخص، بازار و روشی که برای دستیابی به لینک انتخاب می شود، بستگی دارد.

پروژه های لینک سازی کوچک و فصلی بر اساس چند عبارت
کلیدی به ازای هر فرد، خیلی خوب کار می کند. خلاقیت در ایجاد بک لینک می توانند
نتایج بسیار ارزشمندتری را در دراز مدت به ارمغان بیاورد. بنابراین، KPI  را می توانید بر قابلیت مشاهده موتور جستجوی جدید
در شرایط انتخاب شده توسط پروژه ساخت لینک اندازه گیری کنید.

تبدیل (Conversion)

وقت گذاشتن برای ایجاد یک ورودی روی سرعت تبدیل
سایتتان، فرصتی فوق العاده برای یادگیری یک مهارت جدید و یا بهبود مهارت قبلی است!
جهت احتیاط، فقط برایKPI  هایی ثبت نام کنید که می توانید آن ها را کنترل
و یا به شدت تحت نفوذ خود قراردهید. در مورد تبدیل، به مقدار زیادی خرید و فروش
گسترده و تعهد به پروژه های بهینه سازی سرعت تبدیل نیاز خواهید داشت. اگر ابزار یا
پشتیبانی لازم را نداشته باشید، تبدیل ممکن است به عنوان
KPI اصلی و مهم اختصاص داده نشود.

اهداف پیشرفت شخصی
برای یک کارشناس سئو

به عنوان یک کارشناس سئو یا  بهینه سازی موتور جستجو،
باید مدت زمان مناسبی را برای یادگیری تجارت و بهبود مهارتهای خود صرف کرده باشید.
هنگامی که مدیریت یک تیم سئو را بر عهده دارید، فراموش نکنید که باید زمانی برای
پیشرفت شخصی خود به هر یک از کارکنانتان اختصاص دهید. ما هنوز هم فکر می کنیم
اهداف پیشرفت شخصی بهترین KPI  ها هستند. وقتی در حال یادگیری باشید، از کار لذت
می برید.

البته، هر سازمان با دیگری کمی متفاوت است و شما
ممکن است KPI های مختلفی نسبت به موارد بالا داشته باشید. کامنت های خود را در این
رابطه به اشتراک بگذارید. 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *